Pagina: Home › Werken aan Bevlogenheid › Werken aan Bevlogenheid

Nieuws


Congres Bevlogen in het Onderwijs
8-9-2014

 Congres Bevlogen in het Onderwijs

U kunt zich nu inschrijven voor het congres Bevlogen in het Onderwijs via deze link:

Inschrijven CONGRES

1 Oktober 2014

Erasmus Paviljoen Rotterdam

Vol is vol!

 

 

Passie Energie Prestatie één van Pearsons toptitels 2013
8-11-2013

Het boek Passie, Energie, Prestatie - De kracht van werken met Bevlogenheid is een van Pearsons twintig toptitels. Bij aankoop van het boek ontvangt u in de periode van 27 november t/m 31 december 2013 gratis het Leiderschapsboek.

 

 

Dorpsschool De Bron werkt aan Bevlogenheid!
3-3-2014

Vanmiddag staat bij Dorpsschool De Bron de afsluitende bijeenkomst Werken aan Bevlogenheid op het programma.

Passie voor het vak, werkplezier en duurzame inzetbaarheid zullen tijdens deze middag centraal staan.


Start van de tiende Leergang Bevlogen in het Onderwijs
11-3-2014

Op 18 maart aanstaande start alweer de tiende leergang Bevlogen in het Onderwijs! Vol energie zullen wij met de nieuwe groep aan de slag gaan.

Wilt u ook leren wat bevlogenheid voor uw organisatie kan betekenen en hoe u dit in de praktijk kunt toepassen? Meld u dan nu aan via deze link. Er zijn nog maar enkele plaatsen beschikbaar!

Congres "Bevlogen in het Onderwijs"
15-7-2014

Op 1 oktober, tijdens de Nationale OnderwijsWeek 2014, vindt het congres "Werken aan Bevlogenheid" plaats.

Tijdens dit congres zullen de kennis, ervaring en bevindingen van drie jaar onderzoek naar Bevlogenheid in het onderwijs met sector gedeeld worden.

Meer informatie? Bekijk de flyer of op www.dyade.nl

 

Passend Leiderschap voor bevlogenheid in organisaties
8-4-2014

In de april 2014 editie van Dyade Magazine vindt u een interessant artikel over Passend Leiderschap als voorwaarde voor jonge en oudere medewerkers.

Het artikel kunt u hier lezen.

Interview in VBSchrift
9-12-2013

In de december 2013 editie van VBSchrift vertelt Jessica van Wingerden in een interview over de rol van bevlogenheid in het onderwijs.

Kijk onder publicaties voor het interview en op www.vbs.nl voor meer informatie over het magazine.

Dorpsschool De Bron in Reeuwijk gestart met Werken aan Bevlogenheid
15-1-2014

Dorpsschool de Bron in Reeuwijk is onderdeel van Stichting de Groeiling. Op 15 januari 2014 is het enthousiaste team gestart met het programma Werken aan Bevlogenheid. Vol passie en energie goed onderwijs bieden aan de kinderen staat centraal. 

Artikel SchoolManagement Totaal: Succesvol veranderen
10-11-2014
Verandering in het onderwijs is een constante. Zo’n 50 tot 75% van de verandertrajecten wordt niet succesvol afgerond. Dit zijn met name de verandertrajecten die de wijze waarop medewerkers werken, met wie zij werken en waar zij werken, raken. Waarom is het zo lastig om medewerkers mee te krijgen in een verandering? Waarom verandertrajecten zo complex zijn kunt u lezen in dit artikel.
NIEUW: Bevlogen in de Zorg
13-11-2014
In de leergang "Bevlogen in de Zorg, vanuit passie en energie naar prestatie" krijgt u van onze ervaren docenten de handvatten te sturen op bevlogenheid.Vanuit wetenschap wordt de concrete en praktische vertaalslag naar de dagelijkse zorgpraktijk gemaakt. Meer informatie of direct inschrijven? Klik dan hier.. 
Start leergang Inspirerend Leiderschap!
20-1-2015

 

In maart start de leergang "Inspirerend Leiderschap", inschrijven kan via deze link!

 

Bevlogen in het Onderwijs
10-3-2015

Wegens succes herhaald: Leergang Bevlogen in het Onderwijs
Gemiddeld door de deelnemers beoordeeld met een 9.2!

In juni starten we weer met de leergang Bevlogen in het Onderwijs.
Wilt u ook leren hoe u door het bevorderen van bevlogenheid de leeropbrengsten en onderwijsprestaties kunt bevorderen?

Schrijf u dan nu in via deze link, want vol=vol

Leergang Inspirerend Leiderschap in het Onderwijs
31-3-2015

Vandaag de start van de leergang Inspirerend Leiderschap in het Onderwijs.

Wat betekent inspirerend leiderschap eigenlijk voor het onderwijs? Wat is het verschil tussen een leider en een inspirerend leider? Wat zijn de verschillen in resultaat?

Tijdens deze leergang brengen wij drie dimensies samen; ervaring uit het bedrijfsleven, de wetenschap en onderwijspraktijk.

Inschrijven voor de volgende editie in september? Klik dan hier



Leergang Inspirerend Leiderschap in het Onderwijs
31-3-2015

Vandaag de start van de leergang Inspirerend Leiderschap in het Onderwijs.

Wat betekent inspirerend leiderschap eigenlijk voor het onderwijs? Wat is het verschil tussen een leider en een inspirerend leider? Wat zijn de verschillen in resultaat?

Tijdens deze leergang brengen wij drie dimensies samen; ervaring uit het bedrijfsleven, de wetenschap en onderwijspraktijk.

Inschrijven voor de volgende editie in september? Klik dan hier



back next

Kalender


Start training bij Dorpsschool "De Bron"

Vandaag starten wij met de training "Werken aan Bevlogenheid" bij Dorpsschool "De Bron" te Reeuwijk-Dorp.

"De Bron" is onderdeel van "Stichting De Groeiling" waarvan nog twee groepen deze training zullen gaan volgen later dit jaar.

Werken aan Bevlogenheid

Werken aan BevlogenheidInleiding
In het onderwijs werken veel mensen met een passie voor hun vak. Een passie die maakt dat ze het maximale uit zichzelf en daarmee ook uit de leerlingen halen. Een mooi maar ook intensief vak. Een vak dat vraagt om continu scherp zijn en goed in je vel zitten. Om dit te kunnen is een goede balans tussen taakeisen en energiebronnen in het werk noodzakelijk. Van een goede balans tussen taakeisen en energiebronnen raak je als medewerker bevlogen.

Een bevlogen medewerker beschikt over veel energie, voelt zich fit en kan lang en onvermoeibaar doorwerken. Een bevlogen medewerker steekt energie in het werk, houdt vol bij problemen en gaat op een plezierige wijze op in het werk. Bevlogen medewerkers voelen zich gezond, ze zijn betrokken bij de organisatie en doen werk dat zij als zinvol ervaren. Bevlogen medewerkers zijn in balans, verzuimen minder dan niet bevlogen medewerkers en leveren betere prestaties voor zichzelf, de leerlingen en de organisatie.

Niet elke medewerker is bevlogen maar iedereen kan dit wel worden. Het gaat om het vinden en behouden van de balans tussen taakeisen en energiebronnen. Met het programma Werken aan Bevlogenheid leer je als medewerker hoe je zelf de regie in dit proces kunt nemen waardoor je jouw passie voor het vak, werkplezier en duurzame inzetbaarheid kunt verhogen en behouden.

Doelstelling
Als deelnemer verwerf je kennis, inzichten en vaardigheden die essentieel zijn om bevlogen te worden en te blijven. Na het doorlopen van het programma Werken aan Bevlogenheid heb je inzicht in eigen kracht en talent en in de taakeisen van je functie. Je hebt de beschikbare en te creëren energiebronnen in kaart gebracht en concrete doelen benoemd waaraan je gaat werken. De opgedane ervaring stelt je in staat om ook in een veranderende omgeving opnieuw deze analyse te maken, waardoor knelpunten in het werk kunnen worden voorkomen.

Doelgroep
De deelnemersgroep voor het programma Werken aan Bevlogenheid bestaat uit alle medewerkers in het onderwijs.

Aanpak en inhoud
Het programma Werken aan Bevlogenheid wordt in samenwerking met het Vervangings- en Participatiefonds (VFPF) en Dyade aangeboden. Om zowel een resultaat- als praktijkgericht progamma te realiseren, is gekozen voor een aanpak dichtbij en aansluitend op het primaire proces. Hiermee ligt Werken aan Bevlogenheid dicht tegen de werkpraktijk aan, waardoor de toepassing in het dagelijks werk gewaarborgd wordt. Naast kennisoverdracht in groepen omvat het programma zelfstudie en opdrachten die in de werkpraktijk worden uitgevoerd.

Het programma start met een kick-off en het invullen van een vragenlijst. Voorafgaand aan de eerste klassikale bijeenkomst doorlopen medewerkers de e-learning module ‘Positieve psychologie en Bevlogenheid’ van de Auris Academie. Na afronding van de klassikale bijeenkomsten wordt er ter afsluiting wederom een vragenlijst afgenomen om het effect te kunnen meten.

Trainingsvorm
Korte theoretische inleidingen worden vertaald naar praktijkgerichte vraagstukken die direct in het werk toepasbaar zijn. Er wordt gebruikt gemaakt van verschillende werkvormen waarbij een actieve deelname van jou als deelnemer wordt gevraagd.

Duur
Het programma Werken aan Bevlogenheid beslaat een periode van drie maanden met één tot twee bijeenkomsten per maand. Hierbij wordt rekening gehouden met de schoolvakanties. Je krijgt gedurende het programma praktijkopdrachten die direct toepasbaar zijn in het dagelijks werk.

Investering
De kosten van het programma Werken aan Bevlogenheid en de contacturen zijn een investering van de werkgever. De uren buiten werktijd, voor onder meer leeswerk en voorbereiden van opdrachten, zijn een investering van de deelnemer.


Contact Informatie

LinkedIn
Twitter

Of maak gebruik van ons contactformulier!

Laatste Tweets


Loading